AL-KAABAH AL MUSHARRAF

AL-KAABAH AL MUSHARRAF

Sunday, May 30, 2010

Travelog Haji (part 13) - Meraikan

Alhamdulillah Segala Puji bagi Allah Tuhan sekelian alam. Tanggal 30hb November, maka selesailah Ibadah Haji saya. Semoga Allah menerima Ibadah Haji dan mengampuni dosa-dosa saya. Menjadikan saya ibarat seorang bayi yang baru lahir.
30Nov. juga sebenarnya Hari Lahir saya. Dan saya memasuki fasa cabaran baru; memastikan kitab amal tercorak dengan lebih baik. Lebih bersih. Sujud syukur dan berdoa! Meraikan??? Tak nampak wajah yang dikenali untuk meraikan bersama. Kak Ani yang bersama saya untuk tawaf hilang entah kemana. Fine! Saya boleh meraikan sendirian. Bahagia juga walaupun sendiri!!! Bahagia itu di hati….

Sendirian menikmati burger di Kompleks berhampiran masjid, meraikan selesainya fardu haji dan juga hari lahir. Selesai makan, saya terus balik ke bilik. Ahli bilik sudah sampai dari Mina. Semuanya sedang lena kepenatan lantaran perjalanan panjang dalam bas. Biarkan mereka tidur. Esok nanti dengar cerita.

Jam 12tengah malam: saya dikejutkan dengan panggilan talipon. BERITA: Saya mendapat hadiah paling besar! HoHoHo! Suami saya tiba dari Malaysia dan sekarang di Airport Jeddah, Minta saya menunggunya di Masjidil Haram dalam tempoh 3jam. Saya mesti bersiap. :-D

.....last...Beberapa Pesanan

No comments:

Post a Comment