AL-KAABAH AL MUSHARRAF

AL-KAABAH AL MUSHARRAF

Tuesday, September 11, 2012

BOLEH SAYA MINTA DOA ANDA?


Mr.Lim adalah pelanggan lama saya. Beberapa hari lepas saya berjumpa beliau. Ada hal berkenaan hartanah beliau yg perlu saya selesaikan. Setiba dipejabatnya seperti biasa, saya di sambut oleh Mr Lim dengan wajah yang berseri-seri.  Dan kami bertukar-tukar aura positif (ahaa..). Umur Mr.Lim hampir menjejak 80an tetapi setiap kali saya bertemu beliau saya dapat merasakan ‘enthusiasm’ beliau. Dalam kerja, dalam kehidupan... Bertukar-tukar cerita dan khabar. Mr.Lim menghulurkan saya duit raya (ahaa..). Saya sudah lupa apa pembuka cerita menyebabkan kami bercerita tentang agama dan kepercayaan. Secara direct saya kata kepada Mr.Lim “Mr.Lim. You are nice person. You shud bcome Muslim!”.”Aha Iba…I am too old now. Cannot learn to read those in prayer. But I do believe the only One Al-Mighty. No specific to any name”. dan saya dengan ilmu saya yang dangkal sudah tidak tahu respon terbaik untuk diberikan.
Selang beberapa hari, saya kirimkan beberapa buah buku tentang Islam. Saya harap Mr.Lim baca dan Allah berikannya hidayah. Saya minta doa anda. Minta aminkan juga doa saya ya! “Ya Allah Tuhan Yang Maha Penyayang, Tuhan Yang Maha Pengasihani, Tuhan Pemberi Hidayah. Buka kan lah hati Mr.Lim ini untuk Islam, mengimani Mu dan rasulMu. Amin Ya Haadii”.

Semalam saya terbaca dalam fb post Sdr Fedtri Yahya,[ Seorg sahabat 'berhijrah' selepas seorg wanita India menegurnya: "You tak sembahyang punya worang ka?" ... :)].
Hidayah itu milik Allah, Dia berikan kepada sesiapa yang Dia kehendaki.

Satu program Training of Trainers "Dakwah Dalam Masyarakat" akan di adakan pada 29hb ini.
Saya dah daftar. Anda sudah? JOM!


p/s Saya minta juga doa anda. Doakan saudara-saudara kita di Syria. Hati saya luluh...
Minta doakan juga mana-mana saudara/sahabat/rakan/jiran kita yang sakit, agar Allah sembuhkan. 
Minta doakan untuk mana-mana saudara/sahabat/rakan/jiran kita yang dalam kesempitan, kesusahan agar Allah lapangkan.
dan minta doakan Alllah beri kejayaan untuk usaha suami saya, mana tahu ada dikalangan anda yang doanya Allah makbulkan :-). PEACE!!!

No comments:

Post a Comment